כשמדובר על עיצוב אתרים, כמות הידע והשיטות פעולה הן רבות. חיתוך קווי המתאר לכל תוחלת חיים של פרויקט נבנה תמיד בצורה הטובה ביותר עם מסגרת יציבה כדי לבסס את הבסיס שלו. חברות שיווק דיגיטלי רבות מנווטות באסטרטגיות ובזרימות העבודה שלהן עם גישות שונות שעובדות הכי טוב עבורן. עם זאת, מתודולוגיה שחברות UI/UX רבות אימצו, כולל סוכנות העיצוב שלנו, היא גישת העיצוב האיטרטיבית.
איטרטיבי כולל מצב הרבה יותר גמיש ודינמי לעיצוב. הוא מצטלב בצורה מסודרת עם זרימת עבודה זריזה תוך כדי מחזוריות בין עיצוב, אב טיפוס ובדיקה עד להשגת מטרת העל . איטרטיבי, שבוצע בדרך כלל בספרינטים, הניע מעצבי אתרים עם פרודוקטיביות, צמצם את עלויות התקורה ומתפקד כהוקרה להצבת המשתמש במרכז של כל עיצוב.
עם זאת, מתודולוגיות איטרטיביות יעילות רק כמו הצוות שמיישם אותן. וניתן להשיגן באמצעות שיטות עבודה מומלצות שמגלמות את האסטרטגיות הגמישות הללו.
התמקדות במשתמש
עיצוב חווית משתמש מפתח ללא הרף שיטות חדשות שמרכזות את המשתמש סביב החלטות העיצוב שלו. עיצוב חווית משתמש עובד במקביל לגישה איטרטיבית של עיצוב אתרים. היא מתמקדת כיצד לבצע לאחר מכן עיצוב טוב יותר כאשר ציר הזמן של פרויקט מתגלגל. כאשר משלבים אסטרטגיות עיצוב איטרטיביות, הדגש על המשתמש לעולם לא יהפוך לעכור או ילך לאיבוד בתהליך.
זרימות עבודה איטרטיביות מתפקדות בצורה הטובה ביותר כאשר הן מגרדות ללא הרף אלמנטים עיצוביים שעשויים להעיב על החוויה בחיכוך קוגניטיבי. למרות ששיתוף פעולה ומשוב עם חברה/לקוח משמשים עמוד השדרה לאיטרטיביות. המודעות לצורך ליישר את העיצוב עם זהות המותג גם מעידה על החוויה הכוללת של המשתמש.
מחזורי שיתופיות
בתוך המחזורים האיטרטיביים, רכיבי עיצוב שצריך להתאים לכל אורכם צריכים להתמקד כיצד להסיר את העומס בעיצוב. מחזורי שיתופיות בתוך עיצוב איטרטיבי יכולים להבטיח שאין עומס ויזואלי. הניווט ברור שכן מסעות מובילים לציפיות מתאימות והתוכן אינו מופרך. ניתן לנקות ולשפר אותם באמצעות עיבוד גרסאות איטרטיבי בהיררכיות ויזואליות, מיפוי משתמשים והתאמה של עיצוב עם מיתוג עסקי של החברה לצורך עקביות. התמקדות בנקודות הליבה הללו יכולה להסיר חיכוך קוגניטיבי. העיצוב האיטרטיבי משתפר בעקביות לאורך הדרך ויכול לתקן שגיאות מוקדם יותר בתהליך הפיתוח.
פתיחות למשוב
כלי עיצוב שעלול להתעלם ממנו יכול להיות משהו פשוט כמו משוב. בין אם זה נובע משינוי צוות פנימי או שיתוף פעולה עם לקוח. כדי להציג עיצוב שעובד, משוב מודיע לתכנון כאשר השיטה היא איטרטיבית. מושג מחדש של מתודולוגיות איטרטיביות כפילוסופיה עוזר לשלב אותה בצורה הרבה יותר חלקה בתוך חברת עיצוב אתרים עד שהיא הופכת לטבע שני.
חשוב לוודא שישנה פתיחות למשוב מלקוחות. זה עוזר לוודא שהמותג שלהם תואם את העיצוב כדי להבטיח שקהל היעד שלהם יוכל לחוות ממשק שניתן לזהות את המותג. קליטה למשוב גם מחזקת את שיתוף הפעולה הפנימי בצוות מכיוון שהיקף הפרויקט הופך הרבה יותר ממוקד. זה גם מעודד את הרעיון שהדחייה לרעיון או עיצוב היא פשוט הפנייה למשהו גדול יותר. וכן, שניתן להשיג זאת עם חשיבה איטרטיבית ופתיחות לשינויים מבלי לחשוב יותר מדי על התהליך.
איטרטיבי נמשך לאחר הפיתוח ועיצוב האתרים
כאשר משלבים עיצוב איטרטיבי במוסר עבודה של חברת דיגיטל, צריכה להיות הבנה שמחזורים איטרטיביים אינם מסתיימים רק כאשר אתר אינטרנט או ממשק נייד מופעלים. במקום זאת, זה צריך להימשך זמן רב לאחר מכן. מטרת האיטרציות היא להבטיח שיש ריבוי עקבי של שינויים משופרים, שיכולים להימשך זמן רב לאחר סיום הפרויקט. מרכיב מפתח כדי להבטיח שהעיצוב האיטרטיבי ממשיך לאחר הפיתוח הוא באמצעות בדיקות שמישות. בדיקה היא חלק מהמחזור האיטרטיבי בזמן שהפיתוח מתרחש. עם זאת, מכיוון שעיצוב איטרטיבי יכול לתפוס אחיזה בכל שלב של פיתוח. בדיקות יכולות להתרחש גם בכל שלב, כולל לאחר הפיתוח.
בדיקת שמישות חיונית כדי להבטיח שעיצוב אתרים, פונקציונליות וקבלת משתמשים יכולים להיפגש בקשר בין חוויה מהנה לחדשנות. הבדיקה מתבצעת באמצעות ניתוח אנליטיקה ונתונים, מיפוי חום או הערכת היוריסטיות UX. בדיקה איטרטיבית יכולה להבטיח שכל נקודות הכאב מורגעות וכל צורך בשיפור מטופל כדי לקדם חווית משתמש חזקה.
תקשורת ברורה היא חיונית בעיצוב אתרים
כמו בכל פרויקט שיתופי, תקשורת ברורה היא הכרח חיוני. תקשורת מאפשרת להרכב האתר להגיע לתצוגה מלאה עם מטרה, יעילות ובהירות. זה נכון עם איטרציות מכיוון שהוא פותח את ההזדמנות לסוכנויות עיצוב אתרים להאציל משימות פנימיות בין צוות המבוסס על מומחיות ועל המשימה שצריך להשלים. תקשורת במסגרת איטרטיבית גם מודיעה באופן קולקטיבי אילו אזורים בעיצוב פעלו ומה לא. זה כרוך בגישה שיתופית שיש לנתב מחדש לקראת שיפור. ההבנה באילו אזורי עיצוב צריך לעבור שוב, יכולה להתחזק רק כאשר התקשורת ברורה.
שוב, תקשורת עם לקוח או חברה חשובה ביותר. מתן אפשרות ללקוח להיות מעורב בעיצוב בדיוק כמו סוכנות העיצוב עצמה מסירה כל הפתעה לא רצויה בסוף הפיתוח. כך הסבירות להתחיל מחדש בעיצוב ממשק תופחת. הזמן לקוח להרגיש חלק מהצוות על ידי עדכון שלו בשינויים על סמך המשוב שלו. לחלופין, פשוט עדכן אותם בתהליך הפרויקט כשהצוות שלך עובד עליו.
מעורבות הלקוח מההתחלה גם מניעה פרודוקטיביות ואמון. הוא מציג התקדמות ראשונית. כגון: מפות אתרים, רעיונות עיצוב ואפילו רשימה של שאלות אפשריות לשאול כדי להבטיח יישור מלא. כאשר לקוח/חברה מרגישים מעורבים, זה מעודד תחושת בעלות על הממשק הדיגיטלי שלהם. כמובן שבונה מערכת יחסים מתקשרת.
עיצוב איטרטיבי יכול לעבוד כדי להשיג את התיחום הנכון של כל פרויקט פיתוח UI/UX. אסטרטגיות עיצוב אתרים כגון איטרטיביות מתפקדות בצורה הטובה ביותר. כאשר המסגרת שלה מנוצלת כהלכה כדי להניע יעילות, ופרודוקטיביות. הכי חשוב, חווית משתמש בלתי נשכחת.